fredag 12 oktober 2012

Vädervild

Några gånger om året blir jag alldeles vädervild. Jag kollar vädret på TV, kollar långtidsprognosen på mobilappen, tar till och med Metro på morgonen på väg till jobbet (vilket jag aldrig gör annars) för att kolla deras prognos.

Det här händer som sagt några gånger om året: i mars när jag desperat längtar efter sol och plusgrader så att krokusarna vill titta upp, på sommaren på jakt efter badväder och självklart till jul, för alla vill ju ha en vit jul, eller?

Men faktum är att jag är vädervild även nu. Nu längtar jag efter frost och snö, kanske inte så mycket för att jag vill ha snö redan, utan mest för att det betyder att det inte är sååå himla långt kvar till jul.

Så här såg det ut igår morse när jag var på väg till jobbet. Jippie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar