måndag 13 augusti 2012

Sista veckan på Bosarve den här sommaren ...

... börjar nu. Om en vecka sitter man på kontoret och drömmer sig hit igen. Sex veckor har gått fort, alldeles för fort, och jag längtar efter att flytta tillbaka till den här underbara ön mer än någonsin. I morse erbjöd jag mig till och med till grannen bonden M att börja som grisbonde hos dem! :P

Nå väl, jag har ganska många semesterdagar kvar att ta ut, så jag siktar på en långhelg i månaden på Bosarve i höst. Natta huset och trädgården inför vintern, och förbereda inför julen som vi tänkt fira här.

Men innan vi åker hemåt (eller snarare bortåt, för Bosarve blev snabbt "hemma" för oss) mot Stockholm igen måste vi ju ha inflyttningsfest, det har vi inte haft ännu. Bjuda in vänner och bekanta, familj och grannar, dricka lite vin, mingla lite och umgås. Välkommen hit, vet jag! Fredag klockan 19 smäller det!

Innan dess ska vi göra lite extra fint. Köket är nästan klart, gräsmattan ska klippas en sista gång, häckarna ska rensas ur, forsytian framför salsfönstret ska ner (den har vuxit en och en halv meter sedan i våras!), bryggarhusdörrarna ska lagas och målas. Så visst har vi att göra!

Har vi riktig tur har pumpdoktorn varit här och installerat gårdspumpen innan fredag också, så alla grannarna får se hur fantastiskt fin den blivit. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar