tisdag 21 augusti 2012

Jag har fått pakeeet!

Jag älskar att få paket. Paket är det bästa jag vet. Med prassligt papper och krulligt snöre, döljande en hemlighet som jag snart, snart får veta. Helst ska de vara fyrkantiga också, så man inte kan gissa på formen vad det är. Inte som Lasse Åbergs inslagna Musse Pigg, alltså!

Sedan spelar det egentligen inte så stor till vad det är i, jag blir glad för minsta lilla grej, bara den är inslagen. Presentkort och kuvert med pengar är bannlysta under vår julgran.

Min fina, fina kollega L vet att jag älskar paket. Jag blir som en treåring på julafton! I sommar har hon och hennes P varit i Tunisien, där hans pappa bor. Pappan har en liten butik, och från den har jag fått en fin present! Självklart inslagen med vackert papper och snöre, för L, hon vet ju.

Precis vad jag behövde en regnig tisdag efter semesterns slut. Och en så fin present! Den ska jag - så klart - ta med till Bosarve. Allt det finaste ska med till landet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar