fredag 22 november 2013

Succé-te

Bosarves Bedårande tekalendrar blev en succé. Så pass att jag inte bara fått göra flera omgångar, utan så pass att de faktiskt tagit slut och jag varit tvungen att tacka nej till beställningar för att det inte finns en chans att hinna göra fler. Fortfarande trillar det in förfrågningar och det är sååå himla roligt - men sååå himla tråkigt att tvingas säga nej!

Mitt  försäljningsmål mer än åttadubblades (!), och då räknar jag bara med de kalendrar jag faktiskt sålt, inte alla de jag sagt nej till. Då är vi uppe i ungefär tiodubbelt.  Detta med en ytterst blygsam marknadsföring här på bloggen och på Facebook under knappa två veckor!  Fantastiskt!

Nästa år ska jag börja ta upp beställningar mycket tidigare, och på det viset både hinna med fler och effektivisera själva tillverkandet. Jag längtar redan, även om november hittills varit tungt med bara te-och-påsar-och-små-jäkla-siffror-kaos i hela lägenheten. Nästa år kan jag bygga den hemma på Bosarve och behöver inte plocka bort och plocka fram och plocka bort och plocka fram, så då blir det nog enklare.

Var du en av dem som köpte eller fick en kalender i år? Skriv gärna en rad och berätta vad du tycker. Kanske finns något vi kan förbättra? Och är du en av dem som tyvärr beställde försent? Välkommen åter nästa år. Då kör vi stenhårt!

Men glöm inte att titta in på bloggen nu och då. Jag har fler idéer i samma stil som tekalendern som jag hoppas kunna förverkliga nu när jag flyttar. Vare sig du gillar te eller hantverk eller odling eller annat gött kan det dyka upp saker för dig.
Följ bloggen via RSS, Bloglovin' eller vad du nu använder för att följa dina favoritbloggar, och/eller gilla Bosarve på Facebook för att vara säker på att inte missa något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar