måndag 9 december 2013

Jag blev inte miljonär, men ...

Vilken helg! Jag är helt slut, men glad och nöjd och lycklig. Det var sista gången (kanske till och med någonsin) jag var tvungen att lämna mitt älskade Bosarve för att åka "hem" till Stockholm, och på fredag åker jag hem-hem till Bosarve på riktigt för första gången. Halleluja! 

Men åter till helgen. Igår var ju nämligen den Stora Julmarknadsdagen som jag laddat för hela hösten. Mamman och bästa väninnan J skulle ha varit med, men mamman reste bort och stackars J kunde inte ta sig till ön på grund av stormen. Maken ryckte dock in och ställde upp helhjärtat (tack älskling!) och trots att pepparkakorna blev brända under innan de var klara ovanpå (jag fattar inte, jag fick kasta 7 plåtar trots att jag satt och stirrade in i ugnen - jag har ju gjort de här pepparkakorna hundra gånger förut!), tejprullen försvann spårlöst och katten hjälpte till mer än önskvärt gick det riktigt bra.

Jag blev inte miljonär, men sålde riktigt hyfsat och gör det gärna igen. Nu är det sista arbetsveckan kvar med kvällar med mycket som ska hinnas med, och nästa helg ska jag bara göra absolut ingenting.

Det har jag förtjänat efter ett par långa intensiva månader med tekalendertillverkning, pysselhelger och julmarknadsförberedelser. Fötterna högt i fåtöljen framför brasan, ett glas bubbel jag fått av fina vännerna på jobbet och kanske en katt i knät. Känns lagom just nu ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar