fredag 7 december 2012

Myskväll med liten syster och knasroligt spel

Buskul!
Igår var jag och sonen (maken är hos morbror G och moster E) hos liten syster L och åt tacomiddag med henne, hennes pojkvän F och pojkvännens dotter E.

F och E åkte hem för att titta på julkalendern, medan vi andra spelade Brainstorm. Hur kul som helst! Om inte annat för att man är så snygg i de tillhörande glasögonen som behövs för att kunna läsa texten på provkorten. Kolla bara:


D är koncentrerad.

Spelet går ut på att man får ett ord eller ämnesområde, och sedan skall man brainstorma kring det. Det gäller att komma på så många som möjligt av de tio ord som står på kortet (krypterat, därav de tjusiga glasögonen så bara den som kontrollerar om man får med orden kan se dem). För varje ord man får med får man gå ett steg, och så gäller det så klart att ta sig först i mål. Busenkla regler, och går utmärkt att välja ämnesområde så alla kan vara med, även om de inte är lika gamla.

Först i mål vinner.

När jag kom hem såg jag i spegeln att jag hade stora svarta ögonbryn. Funderade en lång stund på hur i hela världen det kunde komma sig, tills jag kom på att jag satt efter lillasyster L - som målar sina ögonbryn. Jag hade åkt hela vägen hem med kollektivtrafiken utan att sonen sagt något. Hoppas det betydde att det inte syntes så mycket, snarare än att han är en ond människa! :P

Dina ögonbryn är mina ögonbryn.


1 kommentar: