torsdag 19 september 2013

Jag har ju så mycket att göra

Nu måste jag verkligen få flytta till Gotland, så jag kan få göra alla de där sakerna jag så gärna vill men som jag liksom inte riktigt kan försvara eftersom tiden på Bosarve är så kort och det finns så många stora saker som liksom är så superviktiga att göra.

Jag menar, hur  förklarar man ens att man skulle vilja måla garderobsdörren i salskammaren vit (nu är den omålad masonit) eller måla städskrubbsdörren en gång till (den råkade bli målad tre gånger på insidan och bara en på utsidan så den är flammig) eller byta knoppar på byråer och skåp när man är på plats en helg i månaden, inte har några fönster i brygghuset och huset är invaderat av möss?

Eller att måla de bruna ytterdörrarna gröna så att de passar ihop bättre med huset när askarna gräver sig in under grunden och äpplena ligger i drivor på gräsmattan? Eller måla den gulnande, lackade furutrappan som ser ut att vara på rymmen från valfri sportstuga i fjällen när man har 30 banankartonger att packa upp?

Dessutom saknar jag maken, så helst vill man ju bara krypa ner i soffan och kramas hela helgen med honom och vår lilla kattunge när man väl är där. Så hur ska jag någonsin hinna med alla de där små sakerna som jag så gärna VILL göra men inte ens måste om jag inte får bo där?

Nä, nu är det sannerligen dags. Har du ett jobb åt mig?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar