onsdag 27 mars 2013

Jag känner mig lurad!

Varför skiner solen och varför kvittrar fåglarna så vackert? Det borde regna och åska och blåsa, det gör det ju inombords. Dagen D är här.

Dagen när jag ska till tandläkaren och bli sövd och torterad och misshandlad och dessutom vet jag redan att det kommer att hända igen. Den tanden jag lagade före jul mår inget bra och kommer att behöva rotfyllas snart snart, men det är inte det som ska göras idag.

Det känns som om solen skiner hånfullt - "titta här vad vackert och trevligt det skulle kunna vara för dig idag. Men glöm det, du ska plågas och torteras medan jag hänger här och förgyller livet för alla glada satar som slipper!"

Åh, vad jag önskar att det var i morgon och att allt var över.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar