söndag 7 april 2013

Bättre vårsådd sent än aldrig.

Jag hoppas verkligen det i alla fall. Jag har nämligen inte alls varit taggad att så eller på annat vis pyssla med blommor i år, och nu är det egentligen i senaste laget - minst sagt.

Men idag såg jag på Trädgårdstoppen och blev plötsligt lite inspirerad, så nu har jag sått lite allt möjligt och håller tummarna för att åtminstone någonting ska orka upp med hjälp av extrabelysning i terrariet jag ärvt av sonen. Det blev lite olika sorters tomater och gurka (äppelgurka och citrongurka, bägge blir runda som bollar i stället för som vanlig gurka), sockerärter, brytbönor, lite chili och paprika, squash, aubergine och physalis.

Spännande!

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja men visst! nu hoppas vi på att det kommer upp lite små killar, så vi får en massa gott att äta i sommar.

      Radera