lördag 13 april 2013

Jag kan inte slita mig!

Jag stickar och stickar och stickar på den här halsduken, och kan inte sluta. Det är ett spetsmönster jag rivit ur en Allers hemma hos mormor, och är egentligen tänkt för ett enfärgat silkesgarn, men jag blev så kär i färgställningen i det här mohairgarnet så jag var bara tvungen att köpa det.

Jag visste inte att jag kunde sticka spetsmönster, men blev taggad när jag stickade en pyttipanna-sjal (eller flera, faktiskt ... Även de är beroendeframkallande!). Och det går ju! Men det tog betydligt längre tid innan jag hajade hur det funkar, så jag kunde sticka utan att titta på mönstret.

Först var det det som gjorde att jag inte kunde sluta sticka. Nu är det det faktum att jag faktiskt kan sticka helt utan mönster.

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 kommentarer:

  1. Wow, så snyggt! Ska du inte öppna en webbshop snart så att man kan köpa dina fina handgjorda grejer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske man skulle göra - vad vill ni köpa? :)

      Radera
  2. Jättefint mönster och vilken färg, fin fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, jag är som sagt också helförtjust i det!

      Radera