måndag 1 april 2013

Jag tror jag ska starta ett gym!

Och nej, det är inget aprilskämt. Kanske bara inte en helt vattentät idé. Efter en hel dags gödslande med fin hästgödsel från grannen och räfsande av gräsmatta sitter jag på trappan i solnedgången medan kroppen är så där skönt trött, och tycker synd om alla som inte har någon trädgård att pyssla i. Så varför inte starta ett gym för stadsbor?

För hundra kronor i timmen får du klippa hur mycket gräs du vill (för en femhundring får du klippa hela gräsmattan, 2700 sköna kvadratmeter med lite äventyr såsom träd, buskar, en sten i ett hörn och en brunn mitt i gräsmattan som inte syns om det var länge sedan någon var på gymmet senast.

Eller varför inte lite vedklyvning? 500 spänn kubiken kostar det, och en hundring för att slipa yxan (50 spänn om du hugger ved också).

100 kronor metern för att rensa ur häcken, 50 om du kör elverktyg. Klippkort på räfsning 1000 pix, då får du räfsa så mycket du vill året runt. För snöskottning tar vi 100 kronor gången, medan det kostar 200 kronor i timmen att vända trädgårdslandet.

För 50 kronor kassen får du plocka äpplen (då får du äta så mycket du orkar), eller ruttna äpplen för 100 spänn per skottkärra.

Vad tror ni, blir det succé?

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 kommentarer:

  1. Mamma är på att öppna filial på norr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, då är vi redan en koncern!

      Radera
  2. Kanske jag också ska annonsera på mitt arbete!? Tänk då blev det ju inte bara prydnadsmuskler. Istället för spinning kan de få springa runt på tomten och leka med vovvarna också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Och så är det en så mycket skönare känsla när man verkligen gjort något.

      Radera