söndag 14 juli 2013

Idag ska jag ha semester

Bara lata mig och göra ingenting, kanske läsa en bok och - om andan faller på - se ett avsnitt av Foyle's war eller Morden i Midsomer. Vi har en sån där inspelningsbar digitalbox, så man kan spara alla sköna brittiska serier till en regnig dag.

Idag är det inte regnigt - inte än i alla fall. Men det ska bli, säger prognosen. Det ska faktiskt bli riktigt skönt, nu är både kroppen och huvudet trött. Allt har gått i ett senaste veckan, och igår var det helt sanslöst.

Iväg till matståndet och servera mat till många hundra människor på ett par timmar (stundtals hade vi tredubbla köer), kom iväg därifrån halv två med vetskapen om att gästerna droppar in om en halvtimme. Kasta i sig lite lunch, ut med fika och tilltugg, flytta och tvätta utemöbler, koka kaffe, blanda saft, ladda kakfat, göra sig vacker, umgås med gäster, in med alltihop igen, iväg till krogen Pärken och låta sonen köpa sin första cider, han hem och bytte av maken som kom cyklande, ner till Stångaspelen igen, sitta i entrén, kasta i sig en korv och sedan en lång kväll på höga klackar (jag vet inte riktigt hur jag tänkte där).

Idag ska mitt enda värv bli att diska efter gårdagen, och laga lite mat. Sedan ska det som sagt bara vara semester - om jag klarar ut att lugna ner tempot ...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar