lördag 13 juli 2013

Idag blir sonen myndig

Det är med stolthet jag överlämnar min son till världen, och även om han naturligtvis har sina stunder som alla andra är det en klok, snäll och otroligt värdig gosse som idag tar steget in i de vuxnas värld.

Finare man får man leta länge efter. Han är så in i själen omtänksam, påhittig, listig, vettig och alla andra positiva adjektiv ni kan komma på.

Han är helt enkelt det bästa jag någonsin har åstadkommit, och jag pyser över när jag tänker på att jag har gjort det där. Det där har jag gjort jäkla bra, och jag är övertygad om att han själv bara kommer att göra det bättre nu när han själv ska förvalta sig. Förvalta den finaste skatt som finns, faktiskt. Han ska förvalta min lilla gris, och jag känner mig trygg i att överlämna ansvaret till honom själv. Är inte det bästa kvittot man kan få?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar