fredag 6 juli 2012

Blixtar och dunder!

Idag var jag och farmor på Sutarve handelsträdgård. På Sutarve har de bara pelargoner - men oj vad många pelargoner! Ett helt stort växthus, fullt med olika sorter. Farmor blev alldeles förundrad, och det förstår jag - är man inte pelargonist kan man knappt ana att det finns så många olika!

Jag köpte två säckar jord och farmor köpte en hängpelargon åt mig. Villkoret var att jag inte fick köpa några själv! :P Väl hemma planterade jag om en massa av de små killarna och gjorde en miniutställning på brunnslocket. Hoppas den blir tjusig när de vuxit på sig lite och börjar blomma!

Fantastiskt god smoothie till lunch och middag hos pappan med härliga bonussystrarna E och L som jag träffar alldeles för sällan, och sedan avslutade vi kvällen med att sitta på verandan och dricka te och titta på det fantastiska åskvädret. Det var mycket länge sedan jag såg så vacker - och kraftig! - åska, strömavbrott blev det också, och världens skyfall. Behöver inte vattna trädgården på en vecka, även om det blir 30 grader varmt och sol varenda dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar