torsdag 5 juli 2012

Nu blommar det!

Nu har alla pellisarna fått komma upp ur sina trånga flak och fått en skvätt vatten. Ungefär 40 behöver nya schyssta större krukor, men de har fått stå kvar i de små tills de kom hit till Bosarve så det skulle gå lättare att frakta dem.

I morgon ska jag se om farmor vill ta en sväng till Sutarve och kika på hennes pelargonsortiment. Hoppas hon har bra jord där, så jag slipper åka till Hemse igen.

Vi var i Hemse idag, jag och lilla farmor. Hon behövde en ny mobiltelefon, och vi behövde storhandla lite. Vi var inne på Kupan också, ni vet Röda Korsets mötesplats, café och loppisbutik. Farmor köpte en fantastiskt fin yllefilt till mig, tack snälla farmor!

Den stora rosen framför bryggarhuset blommar nu, med fantastiska dubbla cremefärgade rosor som doftar gudomligt. Jag plockade in en bukett och satte i den läckra gröna vasen som fanns här när vi flyttade in. Visst blev det tjusigt?

Vi var en sväng hos pappan och styvmamman idag också. De har trädgården full med fantastiska lejongap i olika färger. Jag ska få frön så småningom, så vi kan få lejongap här också. Och så ska vi få jordgubbsplantor. Dags att anlägga nytt land! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar