onsdag 29 maj 2013

Jag fick några grenar och en rot ...

Min farmor frågade vad jag önskade mig i födelsedagspresent. Jag funderade en lång stund, och konstaterade att jag vill ha ett fruktträd. Inte äpple eller päron, jag har ett tiotal av det förstnämnda och kanske tre päron.

Däremot har vi ju tagit ner både plommon- och körsbärsträdet, och någon sorts ersättning för dem vore fint. Kanske rentav persika eller något i den stilen, vi bor ju ändå i växtzon 1. Dessutom är ju min farmor en riktig sylt-och-marmelad-människa, så något som kan försörja oss med det vore ju fint.

Min farmor är 92 år och still going strong, men man vet ju aldrig hur länge. Jag skulle verkligen vilja ha ett träd i trädgården som påminner om henne. Nektarin vore fint, hon gör ofta nektarinmarmelad när det är säsong. Kan man odla det här?

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar