måndag 6 maj 2013

Odlingsdagboken: Dag 29 - omskolning

Igår skolade jag om en del av plantorna till större krukor. De är fortfarande förvånansvärt små, med tanke på att det är fyra veckor sedan jag sådde, en del har fortfarande bara hjärtblad. Dessutom sådde jag några sockerärtor till för senare skörd, och några brytbönor eftersom de jag sått tidigare inte kommit upp. Skam den som ger sig!

Samtliga är planterade djupare nu, de var gängliga eftersom det är för varmt i förhållande till mängden ljus i terrariet, vi får hoppas att det hjälper lite. Nu står de i köksfönstret, men jag tror jag ska ta med dem till Bosarve i morgon. I alla fall så många jag får med mig. Någon som har en bra idé om hur jag ska transportera dem på bästa sätt? Det rör sig om ett trettiotal plantor, och jag har ingen bil.

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 kommentarer: