söndag 26 augusti 2012

Jag har upptäckt IKEA:s textilkorg i fyndhörnan

... och i den upptäckte jag alldeles ljuvliga lakan för en billig peng. Oftast ligger de där för att de saknar förpackning, men det gör ju inget. Man vill ändå tvätta dem innan man använder dem ju.

Igår fyndade jag ett dra på-lakan, ni vet sådant där formsytt med resår i hörnen så det inte ska korva sig (maken drömmer ofta actiondrömmar, och lakanen brukar se ut därefter på morgonen), ett mycket vackert örngott och ett härligt krispigt påslakan i bomull med en aning bäckebölja-effekt, allt för bara några tior.

Jag älskar lite styvare bomullslakan, de är så svala och sköna och täcket åker inte omkring i dem. Jag avskyr när man inte kan gosa ner sig ordentligt för att täcket ligger i en trasslig hög i mitten.

Nu är de tvättade och torra, och ikväll ska de i sängen och jag ska krypa ner där alldeles nyduschad!

Bilden är från www.ikea.se och föreställer Ofelia Vass, det ljuvliga påslakanet jag köpte igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar