måndag 20 maj 2013

Grattis, Sverige!

Jag har faktiskt tittat på hockey i helgen. Både semifinal Sverige-Finland (jag älskar Sverige-Finland-hockey på hög nivå, det är alltid grymt underhållande matcher), bronsmatchen Finland-USA (iiiih, vilken spännande match, och vilken vändning av Finland!) och så så klart finalen igår.

Också grymt underhållande hockey, och även om Sverige vann med 5-1 bjöd Schweiz på överaskande stark hockey. Vilken match! Galet spännande! Annars kollar jag aldrig på hockey, tycker det är uratråkigt. Så nu har jag fått min dos för ett bra tag framåt!

Dessutom kollade jag faktiskt på ESC. Jag tycker Sverige fick oförtjänt lite poäng, men å andra sidan tyckte jag Robins låt var supertrist tills jag hört den ungefär tio gånger. Nu tycker jag den är skitbra, så den kräver nog lite genomlyssning.

Jag gillar INTE att Danmark vann, men kan egentligen inte säga varför. Jag gillar nog helt enkelt inte Danmark. Mina favoriter var tveklöst Grekland och Rumänien - vilken pipa den mannen hade! Stencoolt!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar