torsdag 16 maj 2013

Ibland är inte pojkar så listiga

Alltså, ibland är pojkar verkligen inte listiga. Alls. Det roliga är att så många av dem är övertygade om att de är överlägsna kvinnorna.

Jag brukar helt sonika ignorera den inställningen, ta den plats jag vill ha och helt enkelt agera som om jag har samma rättigheter och samma förutsättningar, och det brukar avväpna mansgrisar rätt fort. De vet liksom helt enkelt inte vad de ska göra när kvinnan de möter inte beter sig som de vill och förväntar sig, trots att de kör med alla gamla tricks och härskartekniker.

Och sedan bevisar de själva, trots sin iver att överglänsa kvinnan, hur jävla korkade de är. Ursäkta franskan.

De senaste dagarna har denna länk delats friskt på Facebook. Jag kommer inte att skriva ut här vad den heter eller vad den handlar om, eftersom Facebook bedriver en aktiv kampanj, inte bara sannolikt utan helt säkert initierad och påeldad av män, för att snoka rätt på alla typer av delning av den och radera de inläggen. Men jag rekommenderar alla att klicka på länken och läsa och begrunda målsidans innehåll.

Och sedan uppmanar jag er alla att begrunda hur otroligt korkat det är av män att radera alla delningar av denna länk. Det belyser bara ett par saker lite extra tydligt, nämligen:

1. Många män (inte alla, så fördomsfull är jag verkligen inte) är verkligen precis så korkade som länkens innehåll låter påskina. Det bevisar man själv genom att vara så rädd för den.

2. Facebook har ett kompani av viljelösa ja-sägare anställda (oavsett kön) som faktiskt går med på att jaga den och radera den.

3. Karlar är idioter som inte inser att för varje delning de raderar dyker det upp tio nya. Jag själv blev till exempel ytterst illa berörd när jag läste den, men delade den inte från början. Nu kommer jag att dela den på Facebook tio gånger för varje delning de tagit bort (ber om ursäkt redan nu för spamningen av era nyhetsflöden). Det enda de skapat är ett viralt kaos av arga kvinnor som inte ger sig förrän alla läst den.

Så läs länken. Dela den för brinnande livet. Och dela detta blogginlägg som delar länken utan att skriva något av de magiska ord Facebookcensuren jagar.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar