onsdag 1 maj 2013

Naturens skafferi

Så här års är naturen full av gratis ekologiska, fantastiska och nyttiga råvaror. Vissa är många av oss lyckliga nog att ha i trädgården, andra hittar man i skogen. Och har man ingen egen trädgård finns det faktiskt en hel del som släkt och vänner blir mer än glada om du plockar ur deras, eftersom de för de flesta utgör ogräs.

Men mycket av det där ogräset är inte bara ätligt, utan till och med både gott och nyttigt. Jag är inte alls någon superexpert på området, men med lite god hjälp av vänner, böcker, internet och så klart husguden Hugh Fearnley-Whittingstall med kollegor tänkte jag utforska den här världen lite närmare.

Häng med, vet jag!

(Ett par av de första och godaste gratisskatterna, kajp och ramslök, har jag redan skrivit om.)

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på fortsättningen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, faktiskt. Det finns så otroligt mycket i naturen och våra trädgårdar vi inte tar vara på.

      Radera