fredag 28 juni 2013

En vecka kvar







En ynka arbetsvecka, sedan fem långa härliga semesterveckor. De lär ta slut fortare än kvickt - semesterveckor är på något vis så himla mycket kortare än arbetsveckor av någon anledning. Mycket märkligt. Men hur som helst ska det bli himla skönt. Jag ska plocka ur fönsterbågarna ur bryggarhuset så att den lokale fönstermannen får mäta och bygga nya, ta bort och byta ut de delar av fönsterkarmarna som är slut (jag och fönstermannen drog dock slutsatsen att inte hela karmarna behövs bytas, och det var bra. Både ekonomiskt, tidsmässigt och framför allt byggnadsvårdsmässigt), plocka loss alla glas och beslag och rengöra dem så fönstermannen kan återanvända dem och så ska huset putsas om. Tror ni jag hinner?
 

Snickeridelarna är helt okej, men att putsa är det bästa jag vet. Jag ääälskar kalkputs. Så himla roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar