onsdag 12 juni 2013

Stolt mamma!

Idag tar sonen studenten. Det är inte utan att några existentiella frågor infinner sig:

Var tog tiden vägen?

Hur gammal är inte JAG om min son tar studenten?

Och sist men inte minst: Sedan när låter de åttaåringar ta studenten?! Jag är ju inte en dag över 27, så sonen kan ju inte vara äldre än åtta. Typ.

Nu är ju sonen bara 17 och har hoppat över en klass eftersom han är en så briljant liten (okej, okej, han är dryga 1.80, har stora fötter och luktar illa - precis som det ska vara - men för mig kommer han alltid vara en liten gris) person, men ändå. Det känns som igår jag tog studenten själv.

Hoppas bara han inte följer i mina fotspår och får barn om en månad. Inte för att jag önskar det ogjort på något som helst sätt, men eftersom han vill plugga vidare på universitetet och ta en masterexamen i spelutveckling vore det ju praktiskt att låta bli ett tag till.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar