måndag 24 juni 2013

Husmorstips: ordning på presentpappret

Jag gillar ju att få paket. Och jag gillar att slå in paket. Jag har faktiskt en hel möbel avsedd för ändamålet, med gott om stora och små lådor för papper, tejp, snören och etiketter.

Enklaste sättet att förvara presentpapper är just i en byrålåda, och för att förhindra att rullarna rullar upp sig är mitt bästa husmorstips faktiskt att återanvända toapappersrullarna när de är tomma. Trä dem över rullen, bara! Är paketpappersrullen för tjock kan du klippa upp den på längden och öppna den lite och lirka på den, den är så fast och formpressad att den ändå kommer att hålla ihop pappret.

Vips, så slipper du fula tejpbitar du inte får loss, eller som orsakar hål och sönderrivet papper.

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

  1. Vad smart med toarullarna! Det tipset ska jag lägga på minnet :)

    SvaraRadera