torsdag 20 juni 2013

Begränsad skärmtid även för vuxna!

På semestern ska jag införa skärmtid för mig själv. Ni vet, precis som man gör för barnen - begränsad tid för allt som har skärm, eftersom begränsad datortid lätt ersätts med mobil, iPad, TV etc etc.

Det känns synd att fastna framför en skärm i stället för att vara närvarande i nuet, och även om man tänker sig att man inte ska surfa eller kolla på TV eller spela Candy Crush så mycket så fastnar man så lätt. Därför avinstalleras alla spelappar och Facebook den femte juli, och TV:n får inte slås på före klockan 20 om det inte spöregnar och en filmdag är av yttersta vikt. I sommar ska telefonen användas uteslutande till att ringa!

Det blir lite blogg, oroa er inte. Delning av blogg via webbläsarfacebook nu och då, men för att vara säker på att inte missa några inlägg tycker jag ni ska prenumerera på bloggen via RSS.

Dessutom tycker jag att ni ska göra som jag - begränsa er egen skärmtid i sommar. Inte bara barnens!

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 kommentarer:

  1. Fint då kan vi umgås istället.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut - men du vet att skärmbegränsning gäller ingenjörskanalerna också, va? ;)

      Radera