tisdag 5 mars 2013

Sista morgonen på Bosarve

I eftermiddag ska jag åka tillbaka till hufvudstaden. Månaden gick alldeles för fort och jag hann inte med.

Sista tidiga morgonen i soluppgången med en kopp kaffe på verandan. Sista morgonljuset genom vardagsrumsfönstret. Sista morgonen med fågelkvitter som enda bakgrundsljud. Med utsikt över ladugården som badar i sol, fältet som kämpar med de sista snöfläckarna och att nyfiket undersöka om lökknopparna i rabatten kommit längre så de vill avslöja vad de tänker bli för blommor.

Jag kommer förmodligen att missa när de blommar. Men jag tänker inte missa min vitsippeäng på baksidan, och jag tänker inte missa när mina hundratals vildtulpaner och gammaldags påskliljor blommar.

Jag kommer snart tillbaka, jag lovar. Jag förstår inte hur jag klarat mig utan.

Published with Blogger-droid v2.0.10

3 kommentarer:

  1. Livskvalitet handlar inte om att hinna med. Det handlar om att njuta av det man faktiskt gör. Och så inse att resten tar man sedan. Att tiden är något som kommer, inte som går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, kära du. Tack för påminnelsen!

      Radera
    2. P -A det tycker jag var klokt sagt!

      Radera