onsdag 6 juni 2012

Facebook är fantastiskt - och min mamma är lite galen.

Vid två tillfällen har jag gjort efterlysningar på facebook för att få hjälp med att identifiera växter från trädgården i Bosarve jag inte själv kände igen.

I båda fallen kunde ni faktiskt hjälpa mig, jag fick reda på att den aromatiska växten i kryddlandet var en Åbrodd, och att det säljarna kallade "ishyacint" i själva verket är en blomma som heter Aftonstjärna och är sällsynt. Vilken tur att vi bevakat dem noga vid gräsklippningen!

Apropå gräsklippning fick jag ett sms från mamman igår. Hon sa att de tänkt sig att åka till Bosarve i morgon och klippa gräs i morgon och frågade om det var okej. Min mamman är en knasbubbla - självklart är de alltid välkomna till Bosarve, oavsett om vi är där eller inte, och tänker man dessutom göra oss jättetjänsten att klippa vår gräsmatta oombedda är det ju liksom ännu mer självklart!

Jobbar hårt på att få dem att faktiskt gå in i huset och koka kaffevatten, hämta dynor till utemöblerna när de ska fika, använda toaletten osv, men det sitter åt hårt. Nu fick vi dem att faktiskt gå med på det, eftersom de har en specifik anledning den här gången ...

De ska nämligen ta med sig grannarna, härliga B och D, som också ska hjälpa till med trädgårdsarbetet (!) och de har inte sett hur det ser ut inne än! Så de ska alltså åka fyra personer sju mil för att pyssla i vår trädgård, och frågar om det är okej! Njaaaaa, jag vill helst slita själv med alla tråkiga saker så som gräsklippning, men om de absolut MÅSTE, så OKEJ då ... (Hoppas ironin lyste igenom där ..!)

Min mamman är fantastisk. Och styvfar och B och D också så klart. Fast jag tror de är lite galna också. Helt klart! :P

Hur som helst är vi oändligt tacksamma så klart. Och har lite dåligt samvete, för vi köpte ju inte hus för att ge mamman jobb. Fast styvfar gillar att klippa gräs, och de har ju ingen egen gräsmatta längre. Och mamma och D gillar ju att pyssla i trädgården, och de har ju så litet så de inte har så mycket att pyssla med. Och de får ju en finfin uteplats att dricka kaffe på och ett vackert utflyktsmål.

Så egentligen har vi nog gjort dem en tjänst. Eller nåt! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar