söndag 17 juni 2012

Vilket väder! :O

Jaha, då var det dags att lämna paradiset igen då. Himla tur att det är riktigt ruskigt väder idag, så blir det inte riktigt lika jobbigt. Tre veckor kvar tills jag får åka hit på längre tid, sex sköna veckor blir det då.

På facebook dyker status efter status upp om folk som börjar sin semester. Med tanke på hur vädret varit - minst sagt "svensk sommar" - och hur prognoserna ser ut för de närmaste veckorna är jag glad att jag har semester lite senare i år. 12-13 grader, blåst och regn är ju inte drömväder direkt.

Förra året hade vi fem veckor semester - och fyra dagar med sol! I år är det vår tur att få lite fint väder tycker jag!

Min mysiga moster E skickade bilder på lavendelplantorna igår. Hon har köpt sex plantor förutom de små hon grävt upp hos väninnan. Mycket lavendel bliiiiire! Hon ska plantera några hemma också, men det lär ändå bli alldeles fullt här. Hon kikar på att komma hit första veckan jag har semester, då jobbar maken fortfarande, så det kan bli en riktigt skön trädgårdspysslarvecka.

Nu ska jag gå in innan kaffet blåser ur koppen ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar