lördag 9 juni 2012

Syster dyster vet, hon!

Igår var syster dyster och hennes dejt F här på middag. Vi har inte setts på länge, så vi fick fira påsk och födelsedagar och hela alltihop på en gång. Det gör man bäst med nachos och vin, helt klart!

Är det födelsedag får man ju så klart paket, och syster dyster är lite extra bra på det här med paket. Förutom att de är konstfullt inslagna (jag glömde att ta en bild, jag blev så till mig när jag fick paket. Paket paket pakeeeet!), innehåller de alltid så bra saker. Den här gången kunde man se ett tydligt Bosarve-tema:

Vi gillar ju att spela spel, och i julas fick styvmor ett fantastiskt roligt spel med tärningar med bokstäver på som man ska bilda ord i korsordsform på tid med. Vi spelade det hela kvällen och hade supertrevligt. Nu har jag ett eget att ta med till Bosarve så vi kan spela ljumma sommarkvällar i trädgården eller regniga eftermiddagar vid brasan (så fort vi lyckas ta reda på vad det är för fel på spjället i vardagsrummet)!

Till köket fick jag en finfin väggklocka med timer, den kommer att passa toppenbra. På bilden på kartongen är den svart, men den riktiga klockan är vit. Perfekt!

"Ej med på bilden", som det så vackert hette i skolkatalogen och betydde att man var hemma och sjuk, är en hel hög med ankor som man stoppar i frysen och använder som isbitar. Perfekt när man inte vill göra drinken blaskig! Fast de är inte sjuka, de bara gästsimmar i diskhon i väntan på att få plats i frysen.

Trevlig kväll, trevliga paket. Nästa gång hon ser paketen hoppas jag att hon är på besök på Bosarve och spelar med oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar