onsdag 19 september 2012

Vad är egentligen romantisk mat?

Igår var vår bröllopsdag ... eller i alla fall bröllopsmånadsdag, men vi försöker faktiskt att göra något lite speciellt även då.

Jag överraskade maken sedan 15 månader med ett bubbelbad med tända ljus och samma mat och dryck som vi åt och drack på vår första dejt. Praktiskt nog var det Freixenet och korv med bröd, så det är varken dyrt eller komplicerat!
. :P

Jag vet, jag vet, det är inte ett dugg romantisk mat, det borde ha varit ostron och Veuve Clicqot, men jag var arbetslös och fattig och hade räknat med en fika på stan, inte att få besök. Det var vad huset hade att erbjuda helt enkelt, och det har ju också medfört att korv med bröd blev romantisk mat för oss! :)

Jag fick en ljuvlig bukett rosor av maken och sonen var en hjälte och fixade maten medan vi låg i badet. Det blev en härlig kväll och precis vad man behöver en regnig tisdag i september ...

Vad är romantisk mat för dig? Har du också en sån där egentligen alldeles vardaglig rätt som blivit alldeles speciell för dig? Berätta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar