måndag 11 juni 2012

Bosarve hägrar!

I övermorgon åker vi till Bosarve, jag och mina tre kollegor. Vi ska ha planeringsdagar där, och det är faktiskt inte ens min idé. Fast det gör ju inget så klart, att få vara på landet på betald arbetstid - och att få resan betald.

Vi åker onsdag förmiddag och får oss ett litet studiebesök hos min gamla arbetsgivare Svenska Spel när vi anländer. Sedan provianterar vi och tar sikte mot Paradiset. Bättre än vilket konferenshotell som helst!

På fredag åker brudarna hem, men på natten kommer maken. Det är hans första besök sedan vi köpte det, och vi ska nog passa på att fira bröllopsdag på lördag. Egentligen är det på måndag, men en härlig lördag i vårt egna hus på Ön spöar ju en måndag i betongghettot anyday!

Just ja, påminn mig om att försöka byta bort pressjouren på lördag, det kan ju vara en riktig romansdödare, det ...

Vi gifte oss en alldeles lagom solig lördag i Visby domkyrka förra året, närmaste bestämt den 18 juni. Ryktet säger att det var den natten vår kronprinsessa Estelle blev till, just på vår vackra ö.

Om det stämmer vet jag förstås inte, men sant är i alla fall att makens stora idol Per Morberg spelade in "Den stora matresan" just där just då. I det avsnittet lagar han mat vid Sysne, där förövrigt landets bästa fiskbutik ligger. Har ni vägarna förbi Östergarnslandet är det väl värt ett besök. Det är faktiskt väl värt ett besök även om ni är på västkusten. Testa deras rökta räkor och rökta laxfenor, och glöm inte deras aioli till. Men köp en baguette eller två på vägen dit, för det har de tyvärr inte.

Vi hade en fantastisk bröllopsfest på Kapitelhusgården precis intill kyrkan, och på morgontimmarna åkte vi mattsvart cadillac till styvmors och pappans strandbod, sju meter från havet i När. Trots att den kommande veckan, vår "honeymoon", var kall, regnig och blåsig och stugan saknar både el och vatten var det vansinnigt romantiskt och mysigt.

Jag tror vi måste åka till Sysne på lördag. Och kanske i veckan också. Och sen ska vi mysa. Bara mysa. Mmmmm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar