lördag 30 juni 2012

Rapport från pumpdoktorn

Senaste rapporten om vår fina vattenpump kom från pumpdoktorn igår. En offert på reservdelar har nu efterfrågats.

Jag googlade lite på pumpar av märket Kronan, som vår tydligen är. Hittade en mycket vacker bild på hur de sett ut från början, vackert smaragdgrön med guldfärgade band och en liten guldkrona på. Mycket tjusigt med guldet mot det gröna!

Det finns en hel hemsida om gårdspumpen Kronan där man kan hämta hem renoveringsmanual och köpa alla upptänkliga reservdelar. Den hittar ni här: www.gårdspump.se

Bilden nedan är, förutom vår egen som den såg ut innan renovering förstås, från www.sekelskifte.se, där man också kan köpa reservdelar. Visst är de vackra!



3 kommentarer:

  1. Hur har du kommit att bli pumpdoktorn? Såvitt jag vet är det Leo Kotkaniemi som har den titeln plus att jag har en blogg i det namnet. Jag har faktiskt framställt det här kursmaterialet.
    http://pumpdoktorn.wordpress.com
    Det känns litet struligt att någon har "tagit hand om det", som jag skapat och Leo jobbar med i verkligheten.

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag läste dåligt på din blogg. Du är ju helt oskyldig, haha.
    Men jag undrar vem är det som du kallar för pumpdoktorn. Det kunde vara kul att få reda på vem det är - kanske en arbetskamrat till mig?
    vänligen
    macilane

    SvaraRadera
  3. Hej vet ni fabrikat på min pump? Stor HAG

    SvaraRadera