fredag 15 juni 2012

Fabulotastiska facebook har gjort det igen!

Jag har funderat på varför de tidigare ägarna tejpat fast luckan till frysfacket så noga. Eftersom det finns en separat frys tänkte jag att det kanske var för att man inte ska stoppa saker i frysfacket och sedan glömma dem när man åker och stänger av kylen så det ligger och ruttnar.

Nu har jag dock fått svaret, för nu har frystejpen lossnat och luckan trillat ner (silvertejp ftw!). Det medför att frysfacket jobbar hårt för att frysa hela kylen, och det är ju varken bra för maten eller plånboken, om man säger så.

Eftersom vi tänkt göra om köket om något eller några år vill vi liksom inte lägga några pengar på att köpa en ny kyl som kanske inte passar sedan, så jag la ut en krok på facebook. Inom en timme hade jag fått svar att det finns ett kylskåp att hämta i Visby!

Nuvarande ägaren av kylskåpet är en gammal kollega och endast mycket ytligt bekant. Jag hade aldrig haft kontakt med henne om det inte varit för facebook, och hade därmed aldrig någonsin fått tag på sagda kyl. Om och om igen blir man påmind om varför internet är så jäkla bra!

Igår var vi på Sysne udd och köpte rökt fisk till middag. De tar numera betalkort, det ni! Fisken var så klart god, som alltid, men den höll inte riiiktigt samma klass som den brukar, tyvärr. Jag håller tummarna för att det blir bättre när säsongen drar igång på allvar.

Vi tog också en vända till Närsholmen - världens vackraste plats. Där friade min älskade make till mig för snart två år sedan, och där har jag spenderat många varma dagar, härliga utflykter och sköna grillkvällar.

När kollegorna packat in sig i bilen och åkt hem släpade jag fram gräsklipparen, för grannen bonden M kom förbi och sa att det ska regna i morgon. Min väderapp lovade moln men inget regn, men ärligt talat litar jag på en bonde vad gäller vädret vilken dag som helst.

När jag klippte kom bonden M:s pappa gammelbonden P och räfsade ihop höet på gårdsplanen och bonden M kom strax efter och balade. Bonden P hade varit med när de tidigare ägarna flyttade in, och förfasades över att det var 43 år sedan. Tiden går fort.

Nu är gräsmattan klippt och jag sitter med en iskall (bokstavligt talat!) öl på verandan och betraktar mitt verk. Life is good!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar