tisdag 15 januari 2013

Maken är på rymmen

Han har åkt till morbror G och moster E i Gårdskär för att laga bilen och få lite miljöombyte, så nu är det bara sonen och jag några dagar. Ganska skönt, då slipper jag ha dåligt samvete när jag blir kvar sent på jobbet. Nästa vecka blir det bättre, då kommer chefan M tillbaka efter drygt ett och ett halvt års mammaledighet.

Hon är saknad och hjärtligt välkommen tillbaka, även om vi kommer att sakna MT när hon försvinner. Men jag har ett ess i rockärmen - jag kan nålbinda och det vill hon lära sig, så förhoppningsvis ses vi igen när hon lämnar oss.

Undrar om jag ska gå och lägga mig nu eller om jag ska försöka orka se Alexander om Alexander den store. Det är alltid intressant med historiska skildringar, och min storfavorit Anthony Hopkins är med. Dessutom vill jag sticka färdigt sjalen. Men den slutar 00.20 och jag är dödstrött. Vi får väl se om den håller någon sorts kvalitet så det är värt det.

1 kommentar:

  1. Alexander är en stor film - dramatisk och sorglig. Och bra "skådespelarinsatser". ;-)

    SvaraRadera