onsdag 2 januari 2013

Aj, min arma kontorsarbetarkropp!

Idag har jag rensat upp och bort björkkronan från jättebjörken grannarna fällde åt oss i höstas. Eller i alla fall börjat. Den är verkligen helt galet stor!

Nu har jag gjort drygt hälften. Grannen bonden M sa två tredjedelar när han gick förbi, men han försökte nog mest muntra upp mig ... Jag klipper bort riset och kapar upp det som är lite kraftigare till tändved. Det som är ytterligare lite kraftigare läggs på kap- och klyvhögen som pappa lovat att ta itu med. Han är snäll han.

Det blir några kubik ved av björken. Det blir nog till och med så pass mycket att vi inte behöver köpa ved nästa år. Inte så mycket, i alla fall. Det är värt jobbet, men oj vad jag känner av att jag är kontorsarbetare till vardags. *uuuh*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar