onsdag 23 januari 2013

Back to work

Idag vågade jag mig till jobbet igen, chefan M är tillbaka från mammaledigheten (och jag har saknat henne!) och kollegan MT kommer att sluta (och jag kommer att sakna henne!).

I morgon är åter igen en himmel-och-helvete-dag, först tandläkare men sedan äntligen hem. Bosarvelådan är överfull, och jag hoppas maken packar ner i den idag.
Ikväll behöver jag nog mest djupandas för att inte få panik inför morgondagen.

Bilen kommer att bli överfull som vanligt, hur mycket grejer vi än tar dit finns det liksom lika mycket kvar. Man undrar hur i hela friden allt fått plats i vår lilla lägenhet. Men på Bosarve blir det finare och finare, vackra gamla saker gör sig onekligen mycket bättre i ett hus från 1872 än ett miljonprogram.

Utmaningen i det hela ligger i att faktiskt kasta ut saker också. Det där som inte är lika toppenfint, och som har en finare ersättare ...

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar