torsdag 3 januari 2013

Fy Fabian vad jag är bra! Och ledbruten ...

Nu är hela den enorma björkkronan borta. Allt som kunde tas tillvara är tillvarataget, en kubik tändved är inburen i bryggarhuset och blivande två kubik (förutom mängderna som redan låg där) ved på kap-och-klyvhögen, medan ändlösa kubik ris är bortsläpat till komposthörnet.

En enda björk kommer att förse oss med åtskilliga kubikmeter ved. Det säger en del om hur sanslöst stor den var. Och hur stor skada den gjort om den fallit över huset ...

Nu har jag iallafall gjort dagens (och gårdagens) insats. Nu har jag förtjänat grillad ryggbiff, potatisgratäng och en kall öl.

Jag är trött, kall och ledbruten och önskar vi hade ett badkar. Men jag är otroligt nöjd - få saker är så tillfredsställande som att ha slutfört ett stort fysiskt ansträngande arbete. Förmodligen kommer det att ligga en och annan riskvist kvar på gräsmattan, men just nu är det mörkt så jag väljer att låtsas att det är perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar