lördag 12 januari 2013

Går ut hårt den här veckan

På grund av alla möjliga och omöjliga omständigheter är vi mer kort om folk än vanligt på jobbet nu. Första delen av veckan var jag helt själv och andra delen var vi fler men för få. Dessutom är ju E helt ny och ska så snabbt som möjligt köras in i jobbet, trots att det egentligen tar flera år att riktigt få koll på organisationen. Vi hade också supporten stängd över helgerna, så supportlådan var överfull och folk hade väntat länge på hjälp.

Så den här veckan har jag börjat tidigt och slutat sent varje dag. Igår skulle jag gå hem extra tidigt men fick ett oväntat möte på eftermiddagen och gick hem 50 minuter efter ordinarie arbetstid. Och idag har jag pressjour 8-20. Även om man är hemma är man ju på tå hela tiden.

Nåväl, jag har jobbat in en hel dag kompledigt den här veckan. Den ska jag använda om ett par veckor och åka hem över en långhelg. Det är det värt. Veckorna här i huvudstaden är ändå mest transportsträcka till nästa gång vi får åka hem. Snart så.

2 kommentarer:

  1. Fint att våren innehåller helger som ger större möjlighet till fritid. Och tänk "Har man inget jobb har man ingen fritid att se fram emot".

    SvaraRadera