fredag 11 januari 2013

En helt vanlig fredagmorgon i januari händer det plötsligt.

Från ingenstans, helt oväntat, omöjligt att förutse. Det snöar! Vem hade kunnat ana?

Jag kliver ut genom porten, har lite bråttom för att hinna med bussen. Ska träffa nya kollegan E utanför huvudentrén, hon är ju ny och vet inte vart vi ska idag, vill se till att jag är i god tid så hon inte behöver stå i kylan och vänta. Vet att direktbussen från centrum ofta är lite sen och tar lite extra lång tid på sig, så jag siktar på en avgång tidigare än jag egentligen behöver enligt SL. För att vara säker på att hinna med den siktar jag också på en extra tidig buss mot centrum.

Denna ekvation, i kombination med detta obegripliga naturfenomen, kan ju bara ge ett enda resultat. Det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Det kan bara sluta med att jag blir sen. Det är på något vis en ofelbar naturlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar