onsdag 9 januari 2013

Min nya passion

Min nya (nåja, jag har hållit på hela hösten) passion är att sticka handledsvärmare. Lagom små så man blir färdig fort, inga tummar, inga hälar och går att variera i oändlighet. Dessutom är det ju så tacksamt att sticka med strumpstickor, eftersom det är lätt att sticka slätstickning.

Före detta kollegan L är en frysgris och älskar rosa och Hello Kitty, så de här stickade jag till henne i julklapp. Sonen D, som är en duktig pixel artist (som det tydligen heter) hämtade hem en bild från nätet och gjorde till ett mönster att sticka efter.

48 maskor för att hjärtbården utgörs av mönsterrapporter om 6 gör vuxenstorlek, vill man ha mindre går det med 42, men sedan blir det svårt att få mönstret snyggt (eftersom det i så fall går runt nästan hela armen så man inte ser vad det föreställer). Kanterna är virkade, upptill med lite enkel spets.

Jag tror att L blev glad. Jag hoppas det, för jag har stickat med kärlek. Här bjuder sonen på mönstret, så ni också kan sticka med kärlek. Lycka till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar