fredag 25 januari 2013

"Bosarves Bedårande"

Det är namnet på min önskedröm. Drömmen om en liten butik med hemgjort, återbruk och kanske lite nytt. Och så webbutik förstås.

"- Åh nej, inte en till!" tänker ni kanske nu. Men vill man bo på landet måste man smida sin egen lycka, så det är värt ett försök. 

Dessutom tycker jag att världen är på väg i helt fel riktning - vi köper mer och mer hel- och halvfabrikat, köper billig skit och slänger helt felfria saker på tippen bara för att vi vill ha en annan stil eller andra accentfärger.  Själv älskar jag saker med historia. Jag älskar att sylta och safta och handarbeta. Jag älskar naturliga material och att ta vara på det som naturen ger. Och jag tror inte jag är ensam om det.

Jag tror att det finns fler som jag. Om inte annat tror jag att de flesta går att omvända med en sked smarrig "Bosarves Bedårande Blandning", en hallon- och persikosylt med äkta vanilj, till pannkakorna istället för rödfärgat konserveringsmedel med "hallonarom". Eller med ett glas "Bosarves Bedårande Rummelbaldersaft", rabarber- och jordgubbssaft med socker som enda tillsats. Den smakar sommarlov, lata dagar på stranden och barnkalas.

Vi får väl se om min dröm går att uppfylla en vacker dag. Men igår gjorde i alla fall Bosarves Bedårande sin första leverans. Startskottet har gått!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar