onsdag 3 oktober 2012

Hög tid för julboken - två månader till första advent

Åh vad jag längtar! I år blir första julen i vårt paradis!

Igår fick jag också en fin julröd skrivbok av fina kollegan L, först hade jag tänkt ha den till Bosarvebok och skriva ner vad vi gjort och vad det kostat så man har koll i framtiden. Men igår kväll bestämde jag mig för att den så klart måste bli julboken för de kommande åren, är man vackert röd är man ju liksom automatiskt kvalificerad.

Vad är då julboken? Jo, eftersom jag är juloholist är en stor del av julmyset liksom själva planeringen. Jag har haft julbok många år, men då har det varit en liten blå tunn anteckningsbok, ni vet en sån där man hade i skolan. En bok för varje år, där all planering inför julen skrivs ner.

Nu har jag ju dock en större, tjockare, finare bok, och den ska användas många år framöver. Inköpslistor, kom ihåg-listor, att göra-listor, presentlistor (både vad folk önskar sig, idéer och vad jag köpt), rim till paketen, vad saker kostat osv.

Nästa år kan jag ta fram boken och inspireras och minnas. Dessutom är den ovärderlig för att ha koll på vad man köpt, vad som saknas och så klart att komma ihåg att ta med det. Ibland är klappar köpta redan på mellandagsrean och väl undangömda ...

Och så här två månader innan första advent är det hög tid att börja med årets julbok. Ni ska få se hur det funkar!

1 kommentar:

  1. Åh, hoppas man får ta del av julbokens innehåll här på bloggen också :)

    SvaraRadera