onsdag 17 oktober 2012

När fynden är så mycket bättre än man tror

Idag var jag och hämtade ett gnistgaller och ett ställ med tång, skyffel och petmojäng till kakelugnen. Vi hade letat ett tag på Tradera men inte hittat något sådär jättefint, så till slut slog vi till på det här bara för att det var billigt och fanns i Stockholm så vi skulle slippa frakt.

Det såg förvisso billigt ut på bilderna också, som något för 299:- på Rusta eller ÖoB, men vi tänkte att vi kunde ha det tills vi hittade något superfint på auktion eller i en antikaffär. Men vi lade bara utropspriset och glömde bort det - hade det blivit dyrare hade det inte varit värt det.

Nåväl, vi vann auktionen och idag hämtade jag det som sagt. Döm om min förvåning när jag fick se det! Det är av gedigen massiv mässing och stället med brasmojänger har en massa fina detaljer och är välarbetat med skruvade delar och vacker dekor. Kolla bara på de fina små klorna  på tången!

Det här gallret kommer till Bosarve för att stanna. Det är ett av de bästa fynd jag någonsin gjort, och överträffade förväntningarna med råge. Fantastiskt roligt! Himla tur för oss att bilderna inte alls gjorde grejerna rättvisa, för då hade de blivit dyra!

Åh, glömde jag att berätta vad vi betalade? Hela 39 kronor! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar