söndag 21 oktober 2012

Fetaostkyckling med paprikasås och Xantégrädde är smaskens, men Per Morbergs recept var en besvikelse

Igår hade vi en god vän hemma på middag. Eftersom vi är lite fattiga var det trolla-med-knäna som gällde, men det blev faktiskt himla bra. Fetaostspäckad kycklingfilé med paprikasås var supergott (och busenkelt förstås), jag bara gjorde skåror i kycklingfiléer, proppade dem fulla med fetaost, saltade och peppade och körde i ugnen i form med lock ungefär en timme. Till såsen blandade jag ajvar relish och grädde och kryddade lite. Smaskens!

Till efterrätt serverades Per Morbergs ingefärspäron som jag gjorde förra helgen, men de var tyvärr alldeles för beska. Jag misstänkte det när jag såg att citronerna bara skulle skivas, eftersom det vita i skalet på citrusfrukter är bittert. Nästa gång gör jag nog ändå efter samma recept, men bara med fruktköttet och zesten. Han får en chans till ...

Däremot kan jag rekommendera Xanté i grädden i stället för punsch (vi hade ingen punsch), det blev jättegott. Man ska dock inte ha socker i grädden då, eftersom Xanté är ganska sött.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar