torsdag 8 november 2012

Det som är trendigt är inte alltid så trendigt ...


Vissa människor ska undvika vissa trender. Andra människor ska undivka andra. Jag utger mig på intet vis för att vara trendguru (tvärtom är jag nog mest en lite bohem-ish tant), och ofta tycker jag att det som är trendigt generellt är jäkligt fult, men det är egentligen inte det det här inlägget handlar om. Det handlar om att vissa, av ren sjävlbevarelsedrift, borde undvika vissa saker som är trendiga. Särskilt om de faktiskt vill framstå som just trendiga, och därmed snygga (för det är väl det som är anledningen till att man följer trender? Eller har jag missförstått?).

Exempel ett: Den ganska kraftigt överviktiga tjejen i tights (fast det heter väl leggings eller jeggings eller vad det nu är nuförtiden) och midjekort jacka som hon kämpat hårt för att stänga, så den är alldeles korvig och samlar hullet i michelinringar runt överkroppen. Fast jackan var inte värst, det var den enooooorma rumpan i de kroppsnära små tightsen, som gjorde sitt bästa för att inte trilla ur över kanten. Jag är ledsen gumman, jag vet att du vill vara fin, men det där är INTE fint. Det är inget fel på att vara rund, jag är själv ingen supermodell direkt, men man måste välja kläder som i alla fall täcker härligheten.

Exempel två: Affärsmansfarbrorn med 80-talspilotbrillor. Alltså ... Är man 60+ är inte retrobrillorna trendiga retrobrillor längre. Även om det står "Gucci" på dem. Då ser det bara ut som om man inte bytt glasögon sedan 1982.

Bilden kommer från SmartBuyGlasses.


Nä, det är tur att man inte är trendkänslig. Så slipper man trilla i de där fällorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar