måndag 10 september 2012

Dagens boktips: "Midvinterblod" av Mons Kallentoft

Kallentofts första bok om Malin Fors är en riktig mysrysare. Den 150 kilo tunge "Bollbengan" hittas ihjälslagen, torterad och naken hängande i ett träd mitt i smällkalla vintern. Vem eller vilka kommer på ett så makabert sätt att mörda någon - och varför?

Eftersom jag bestämt mig för att inte ta böcker härifrån utan låta godbitarna stanna i paradiset, kan jag inte lägga ifrån mig den här rafflande historien. Ja, den är ju himla bra också förstås. Och så vill jag inte somna, för jag vill ju inte att det ska bli i morgon, för i morgon måste jag åka härifrån, och det suger.

Alternativ titel och författare (enligt min autocorrect): "Vidvinkelbröd" av Nöjda Karenstid. Det låter i och för sig också som en ... intressant bok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar