lördag 22 december 2012

Julstök och skorstensrök

Igår byggde jag och mamma åtta sorters julgodis. Sedan somnade jag gott i makens knä när mamman visade foton från deras USA-resa. Förlåt mamman, det var inte för att det var tråkigt. Jag har bara haft en hård höst och en påfrestande sista vecka innan vi kom till ön. Två tandäkarbesök på en vecka tar ut sin rätt.

Idag var vi i Visby och handlade julklappar,  sedan i Hemse och handlade julmat, och sen raskt vidare till grannen B på glöggmys. En hemgjord marsipanstubbe som blomma hade vi med oss.

(Busenkelt - blanda mandelmassa eller marsipan med någon riktigt god sprit och hackade valnötter. Låt dra, rulla till en stubbe, pensla med flera lager god mörk choklad, dekorera efter tycke och smak. Cellofanpåsar finns på Panduro, jag köpte mina för halva priset på mellandagsrean förra året.)

Sedan hem igen till julstök - maken kokar sillspad och jag och sonen slår in klappar. Det var så mysigt att gå förbi vackra gamla stenhus med rykande skorstenar och ljusstakar i fönstren. Så ska julen vara. Och nu åkte någon förbi på en spark. Jag vill alltid vara på landet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar